Геометрія  Інформатика  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик  Картинка смайлик   
Картинка смайлик

Забави для дорослих і малих довгими зимовими вечорами.




Друдли — дивне, таємниче і незвичайне слово. Що це? Іноді думають, що це якась чудернацька тваринка, або загадкова рослинка, або, можливо, комашка чи предмет, або...

Виявляється, друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс. Його книги про друдли видано у 50-х роках XX ст. і кілька разів вони перевидавалися.

Друдли можуть зацікавити і дорослих, і дітей. Можливі такі напрями використання друдлів:

● для відпочинку, невимушеного спілкування;
● для активізації творчості, гнучкості мислення і вміння подивитися на ситуацію з різних поглядів;
● під час тестування і дослідження пізнавальних здібностей людини.
Три види питань по друдлам розвивають різні види мислення:
Про що ви подумали? (для розвитку асоціативного мислення);
Що це? (для розвитку дивергентного мислення);
На що це схоже? (для розвитку творчого мислення).
У роботі з дітьми використовуємо друдли окремо, або включаємо їх в ігри, за допомогою яких розвиваємо в дітей різні форми мислення, мовлення та уяву. Наприклад: скласти розповідь за серією друдлів, які діти добирають самостійно і викладають їх у певній послідовності, а потім придумують за ними розповідь. Завдяки схематичному зображенню друдлів вигадування опису для них перетворюється на захопливу гру. Кожен може побачити у друдлі щось своє, відкрити простір для творчості та уяви. Для кожного друдла можна придумати безліч описів і кожен — буде правильним. Але потрібно навчитися пояснювати, чому вигадано саме такий опис.

Від слова — до діла, або Класичні друдли

Уважно розгляньте мал. 1.

Що це? Можливо, це людина в костюмі з краваткою-метеликом, яку прищемив ліфт?

Або метелик, який сів відпочити на мотузку для білизни (саме так його буде видно згори)? А можливо, це метелик повзе по мотузці вгору? А хіба це не схоже на два гучномовці на стовпі? А може, це дзьобики пташок, які схопили одного черв'ячка? Хтось ще згадає про пісочний годинник, флюгер, бантик, цукерку тощо.

І не обов'язково опис чи пояснення мають бути реалістичними (наприклад, трикутник, який цілує власне відображення у дзеркалі, або квіточка з двома пелюстками, або гномик поклав шапочку на стіл біля дзеркала). Добре, якщо опис несподіваний, цікавий, зрозумілий, дотепний і, звісно, схожий на зображення. (Мал. 2, 3).














 Оскільки в цих загадок широкий віковий діапазон, ви можете разом із дитиною поміркувати, подумати, посміятися, позмагатися, хто вигадає більше відповідей, а їх кількість необмежена — друдли можуть бути, чим завгодно.

Як створити класичні друдли?
Коли діти вже набудуть певного досвіду опису намальованих друдлів, вони можуть спробувати створити і власні друдли, а потім із друзями придумати і описи до них. Нагадаємо:
● друдли майже завжди однокольорові (хоча це й не обов'язково, проте кольори зменшують кількість варіантів їх опису);
● друдли — це схематичні зображення, на них ніколи не малюють тварин, рослин, інших об'єктів, які легко впізнати, бо це зменшує кількість варіантів опису;
● зображення друдлів не перевантажують великою кількістю ліній, часто достатньо 2 - 4 лінії.

Розгадуйте друдли разом зі своїми вихованцями — це допоможе налагодити контакт, розвинути командний дух та здобути навички творчого мислення та уяви.