Ви бажаєте покращити логіко-математичні здібності вашої дитини? У цій статті пропонуються двадцять три веселі, цікаві й надзвичайно ефективні способи, які допоможуть вам у цьому
Логіко-математичний інтелект у дітей
- Логіко-математичний інтелект – це одна з восьми обчислювальних здібностей мозку, якою володіє кожен з нас, безпосередньо пов'язана з нашою здатністю обробляти інформацію, використовуючи міркування (умовиводи) логіку й абстрактне мислення.
Це не означає, що такі діти не використовують усі вісім інтелектуальних здібностей (за Гарднером). Це також не означає, що тільки хороші математики використовують свій логіко-математичний інтелект.
Отже, як же слід розвивати логіко-математичний інтелект дитини? Описані далі заняття об'єднані за рівнями зростаючої складності. Ці рівні жодним чином не пов'язані з віком чи успішністю дитини. Перш за все у світлі того факту, що кожна дитина має унікальний інтелектуальний профіль, ці заняття дозволяють дітям почати з будь-якого рівня, який їм більше сподобається, виконувати їх з почуттям зацікавленості та мотивації й переходити на більш складні рівні.
P.S. Багато з цих занять допомагають розвивати й інші розумові здібності, класифіковані відповідно до теорії множинного інтелекту Говарда Гарднера (такі заняття будуть додатково відзначені в дужках).
Рівень 1
- Записуйте історії, розказані вам кимось іншим, використовуйте свої записи в якості основи для створення власного оповідання. Можна визначати ключові елементи та створювати структуру і план розповіді.(Лінгвістичний інтелект.)
- Збирайте різноманітні листя дерев і класифікуйте їх п'ятьма різними способами. (Інтелект натураліста.)
- Практикуйте додавання, віднімання й ділення за допомогою родзинок, ґудзиків та інших предметів.
- Самостійно виготовляйте пазли. (Просторовий інтелект.)
- Придумайте лабіринт або кросворд для свого друга. (Просторовий інтелект.)
- Прислухайтесь до повторюваних елементів музичних мелодій. (Музичний інтелект.)
- Збирайте випадкові набори предметів домашнього вжитку й розкладайте їх у певному порядку. Потім сортуйте та класифікуйте їх іншими способами. Складіть таблицю результатів і поясніть її своєму другу.(Просторовий, міжособистісний інтелект.)
- Вимірюйте предмети різними частинами свого тіла. Порівнюйте довжини різних предметів у вашому домі. (Тілесно-кінестетичний інтелект.)
- Намагайтесь передбачити закінчення книги, яку ви читаєте.(Лінгвістичний інтелект.)
- Розпишіть основні думки й підпункти кожної з основних ідей книги, яку ви читаєте. Придумайте нову історію й розпишіть основні думки та підпункти кожної з основних ідей вашої нової історії. (Лінгвістичний інтелект.)
- Придумуйте нові загадки й діліться ними з друзями. (Лінгвістичний інтелект.)
- Запишіть інструкції виконання певного завдання, а потім віддайте їх кому-небудь для реалізації. Обговоріть, наскільки ефективними були ваші інструкції, як вони допомогли іншій людині виконати завдання.(Лінгвістичний, міжособистісний інтелект.)
- Поміркуйте над проблемою, з якою ви нещодавно зіткнулись, та опишіть або намалюйте машину, яку б ви хотіли створити, щоб вона допомогла вам упоратись з цією проблемою. (Просторовий інтелект.)
- Створюйте числові послідовності, упорядковані певним чином, і просіть друзів визначати їх суть і порядок. Спробуйте також створювати певні логічні послідовності, що складаються з різних форм або слів.(Лінгвістичний, просторовий інтелект.)
- Створіть секретний код і запишіть його у форматі ключа кодування. Пишіть листи, використовуючи ключ коду. Поділіться ключем кодування із другом і перевірте, чи зможе він розшифрувати ваше повідомлення.(Лінгвістичний, просторовий, міжособистісний інтелект.)
- Виберіть одну з ваших улюблених книг і напишіть наступний епізод або продовження історії. (Лінгвістичний інтелект.)
- Виберіть тему для обговорення та знайдіть аргументи на підтримку обох сторін. Проведіть дебати з другом. Висловіть один одному свою думку про сильні та слабкі аргументи опонента. (Лінгвістичний, міжособистісний інтелект.)
- Шукайте в історії приклади «циклічності» або подумайте про те, коли одні й ті самі помилки відбуваються кілька разів. Замисліться про те, чому це відбувається, і як можна було б уникнути цих помилок.(Внутрішньоособистісний інтелект.)
- Спечіть торт, дотримуючись рецепту й не використовуючи готових коржів, крему та ін. Проілюструйте рецепт. (Лінгвістичний, просторовий, тілесно-кінестетичний інтелект.)
- Поставте танець, використовуючи десять різних танцювальних рухів. Навчіть друга свого нового танцю. (Телесно-кінестетичний, міжособистісний інтелект.)
- Створіть малюнок-розмальовку, в якій на потрібний колір укаже певна цифра, й попросіть друга розмалювати її. (Просторовий інтелект.)
- Виготовте свій календар і стежте за важливими подіями. (Лінгвістичний, просторовий інтелект.)
- Рушайте на прогулянку, звертайте особливу увагу на типові форми й моделі, які існують у природі. (Інтелект натураліста.)